Vil du på din hjemmeside eller webshop

  • Gerne have et effektivt nyhedsbrev?
  • Kunne planlægge og skrive nyhedsbrevs-mails, som rammer din målgruppe på en måde, så de engagerer sig og køber nu?
  • Have flere nyhedsbreve om det samme emne uden at nyhedsbrevet bliver for ens og stadig vil være interessant for din målgruppe?
  • Have opskriften på hvad du også kan gøre med enkle virkemidler, så du opnår helt fantasiske resultater?

Ved man hvad man skal gøre, så er et elektronisk nyhedsbrev den nemmeste, billigste og mest effektive metode at markedsføre sig med overfor store som små virksomheder.

Gode nyhedsbreve giver informationer, som modtageren kan bruge. Det kan være nye produkter i en webshop, nye faglige tiltag eller nye initiativer i din virksomhed. Det kan også være forslag til interessant litteratur eller gode råd til løsning af diverse problemer.

Er nyhedsbrevet sat rigtig sammen, vil det når det bliver sendt direkte til dine kunder give seriøse resultater på bundlinjen. Et nyhedsbrev vil virke uanset om du sælger rejser, trailere, bil reservedele eller entreprenør maskiner.

Grafisk design af dit nyhedsbrev

Det er vigtigt at designet af nyhedsbrevet følger din visuelle identitet, så modtagerne vil kunne se at det kommer fra din hjemmeside eller webshop helt uden at skulle læse teksten først.

Tracking – Se hvor der er ramt rigtigt

Man kan hurtigt se effekten af et godt nyhedsbrev i ens statistik. Det er altid en god idé at lave en opfølgning på nyhedsbrevet, så får du af vide hvordan man kan forbedre nyhedsbrevet eller hvor der kan være nye muligheder.

Mailchimp, få styr på dine nyhedsbreve på din hjemmeside og webshop - Glad Creative


Her hos Glad Creative bruger vi online værktøjet Mailchimp til at sende nyhedsbrevene ud, hvor det også er muligt at se forskellige statistikker over det nyhedsbrev man lige har sendt ud, som hvor mange der har åbnet nyhedsbrevet, hvor mange der afmelder sig nyhedsbrevet, og hvor mange kliks der bliver udført i nyhedsbrevet. Der er en gratis udgave af Mailchimp, hvor der mulighed for at prøve værktøjet af. Det er god mulighed, hvis man ikke har så mange modtagere af éns nyhedsbrev, og man kan affinde sig med, at der vil være lidt reklame for mailchimp.

Google Analytics, se statistik for din hjemmeside eller webshop - Glad Creative


Dernæst kan man så se i sin Google Analytics hvor meget trafik der er genereret på éns egen hjemmeside.


Læs mere længere nede, hvor vi har et eksempel på, hvor godt det kan gå når man laver et godt nyhedsbrev.

Case – Jamas A/S

Det var tilfældet med nyhedsbrevet vi designede for Jamas A/S. Vi har et lille udpluk af vores statistik fra deres nyhedsbrev som blev sendt ud i ultimo august.

Statistik fra Mailchimp og Google Analytics, se statistik for dit nyhedsbrev til din hjemmeside eller webshop - Glad Creative

Udfra ovenstående figurer kan man se at der er 120 kliks som fører ind til Jamas A/S’s egen hjemmeside fra nyhedsbrevet, det svarer til en procentdel på 24,7% af modtagerne, som er et godt stykke over gennemsnittet inden for industrien, som ligger på 3,2%.Hvis man også ser på statistikken fra Google Analytics kan man se, at dagene efter nyhedsbrevet er sendt, der er noget mere trafik på hjemmesiden. Statistikken taler sit tydelige sprog. Det her nyhedsbrev har genereret en del mere trafik på www.jamas-doosan.dk

Har du spørgsmål til hvordan vi kan hjælpe og give dig en forretningsmæssig fordel gennem dit nyhedsbrev er du velkommen til at kontakte os.