Hvordan får du Google til at forelske sig i dig?

Hvad har en hjemmesides ranking i Google at gøre med en pige, der gerne vil impornere en playboy? Hvor er ligheden mellem kærlighed og SEO? Er søgemaskineoptimering bare et spil? Læs med her.

Google skal elske mig

Vi forestiller os at din hjemmeside er en pige der gerne vil møde en fyr. Du er pigen, du er ny på scoremarkedet og du er desperat for at få opmærksomhed.

Du går i byen og de første par aftener møder du slet ikke nogen fyr (Din hjemmeside bliver ikke indekseret) og du beslutter dig derfor at oprette nogle profiler i forskellige dating-sites (Får links fra andre sider), hvor du får gjort fyrene (Søgemaskinerne) opmærksom på din smukke og fantastiske personlighed (Hjemmesidens indhold). Pludselig er flere fyre (Søgemaskiner) interesseret i dig og besøger din profil, tjekker dig ud og læser din profiltekst (crawler og indekserer).

Næste gang du går i byen møder du flere af disse fyre og en aften møder du så den hotte playboy Big-G (Google). Han er en eftertragtet playboy og du ved at han aldrig kan være din alene, men du er villig til at give det en chance. Du ved allerede på forhånd, at Big-G aldrig vil være dig tro og altid vil være åben for smiger fra andre piger, men du har accepteret det og vil gøre alt for at han bare skal elske dig højst (Du vil ligge nr. 1 i søgeresultaterne) blandt alle de piger han flirter med.

Du er nu klar over, at du også er nødt til at være vigtig og eftertragtet for at få Big-G’s fulde opmærksomhed. Så du gør ekstra meget ud af dit udseende (Hjemmesidens opbygning), du kommer ud oftere og gør omverdenen opmærksom på dig selv (linkbuilding) og du sørger for at alle og enhver bliver gjort opmærksomme på forskellige egenskaber du besidder (Unikke titler og beskrivelser).

Big-G kommer vidt omkring, kender gud og hver mand og du er nu faktisk blevet så populær i byen (Fået mange indgående links), at playboyen Big-G ikke længere føler at du bare er én blandt alle tøser (Din ranking stiger), men at du nu så småt er begyndt at få en helt speciel plads i hans hjerte (Du får side 1 / top 3 placering).

Selvom du får meget opmærksomhed fra Big-G nu, er du stadig ikke helt tilfreds, så du forsætter spillet og imponerer flere og flere mennesker rundt omkring (Opbygger flere indgående links). Du er blevet et spændende emne whikeybælte-jetsettet (Velsete hjemmesider med høj pagerank og page strength) snakker om og nu er der alvorligt mange i Big-G’s omgangskreds (Andre hjemmesider), der taler så godt om dig (Linker til dig). Selv de rigtig flotte piger der egentlig også besidder de egenskaber du har (Hjemmesider med tilsvarende indhold som din hjemmeside) snakker kun godt om dig, at Big-G nu føler sig klar til at tage det store skridt.

Du har ventet længe på dette øjeblik og Big-G er nu så forelsket, at han erklærer hans kærlighed til dig og oven i købet har han intet imod at I nu officielt er et par (Din hjemmeside ligger nu på førstepladsen).

Mange piger vil prøve at stjæle ham fra dig og din plads i hans hjerte. Big-G er og vil altid være en player, så han snakker stadig med mange piger. Det går op for dig, at du ikke har ham resten af livet, hvis du ikke bliver ved med at gøre en masse ud af dig selv (Forsætter med at linkbuilde). For der er mange piger, der har været i samme situation, som du er i lige nu, men de er blevet for søndagskedelige og Big-G finder hurtigt nye babes at kaste sig over.

Så er der vist kun én måde at afslutte denne sjove historie på:

Don’t hate the player – Hate the game

Google er playeren og SEO er gamet. Gavner gamet vores ranking, så elsker vi det. Er andre bedre til søgemaskineoptimering og til at udnytte gamet, så hader vi dem for deres succes, for vi vil jo selv gerne være dér. De burde dog respekteres, for de ved hvordan man spiller spillet og de er bedre end os. Synes du, at du er bedre end dem? Så kom i gang med imponere Big-G!

Skrevet af William Atak

Har du spørgsmål til hvordan vi kan hjælpe og give dig en forretningsmæssig fordel gennem en optimering af din SEO, er du velkommen til at kontakte os.