Et nyhedsbrev er en af de mest effektive og billigste markedsføringstiltag, man kan bruge til sin hjemmeside eller webshop. Det er den nemmeste måde at komme helt ud til sine kunder med tilbud og nye produkter.

En af de sværeste ting ved at lave effektive nyhedsbreve, er at få øget sit adressekartotek, så man har en fornuftigt base af læsere.

Hvordan får du så opbygget en god base af læsere af dit nyhedsbrev?

Tilmeldinger direkte fra din hjemmeside eller webshop

Når det skal være muligt for de besøgende på din hjemmeside eller webshop at tilmelde sig dit nyhedsbrev, er der flere forskellige ting man skal være opmærksom på.

Du skal være lidt aggressiv overfor dine besøgende. Du kan f.eks. have store og tydelig bannere på din hjemmeside eller webshop, som den besøgende ikke kan undgå at se. Du skal passe på at det ikke bliver for meget, da det også kan afskrække de besøgende hvis det bliver for irriterende, og forstyrrer deres oplevelse på hjemmesiden eller webshoppen. Det kan man gøre gennem forskellige splittests, hvor man tester de mange muligheder af i praksis, for at danne sig et billede af hvad der ikke virker og hvad der virker.

Det er også vigtigt at du får formuleret teksten rigtigt ved tilmelding, så det ikke bare er ”Tilmeld dig vores nyhedsbrev her”. Det skal tydeliggøres, hvad du og dit nyhedsbrev kan gøre for kunden. Dine besøgende skal vide, hvad de får ud af at tilmelde sig nyhedsbrevet andet end bare ”spam”, som de ikke har interesse i.

Få bredt budskabet ud i dit nyhedsbrev ved hjælp af de sociale medier

Ved at bruge de sociale medier kan du nemt og hurtigt få delt budskabet i dit nyhedsbrev ud til potentielle tilmeldinger, som ikke selv havde regnet med du havde et nyhedsbrev.

Det kan være via en facebook ”like”-knap i nyhedsbrevet, hvor den der klikker på ”like”-knappen viser til sit netværk at det er et spændende nyhedsbrev der kunne være interessant at følge. Det kan selvfølgelig også foregå gennem de andre sociale medier som Twitter, Google+ og LinkedIn.


Sociale medier logoer - Facebook, Twitter, Google+ og LinkedIn - Glad Creative

Konkurrencer trækker tilmeldinger til dit nyhedsbrev

En anden effektiv måde at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev, er ved at udlove konkurrencer, hvor det er muligt at vinde en præmie hvis man tilmelder sig nyhedsbrevet. Er der en gulerod til dem der vil tilmelde sig nyhedsbrevet, vil nyhedsbrevet have langt større interesse.

Det er vigtigt at konkurrencen og nyhedsbrevene relaterer sig til hjemmesidens eller webshoppens indhold. På den måde er der større chance for at de tilmeldte ikke melder sig fra igen efter den første mail. Folk der har besøgt en hjemmeside eller webshop må jo nemlig være interesseret i indholdet, ellers ville de ikke være gået ind på hjemmesiden. Hvis nyhedsbrevets indhold matcher hjemmesiden, så vil de højst sandsynligt også være interesseret i nyhedsbrevet.

Ligesom du kan få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev ved at have konkurrencer på din hjemmeside eller webshop, så kan du også få det ved f.eks. konkurrencekuponer som bliver udleveret ved messer og udstillinger. Flere af vores kunder har stor succes med at få flere tilmeldinger på deres nyhedsbrev ved at have konkurrencekuponer ved deres stande ved messer og udstillinger.

Det er en nem måde at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Ulempen ved denne metode er, at det kræver lidt ekstra arbejde da alle de forskellige e-mails skal tastes ind i systemet manuelt. Der er det noget nemmere, når det hele foregår elektronisk da de tilmeldte e-mails er nemmere at få indtastet i systemet.


Har du spørgsmål til, hvordan vi kan hjælpe og give dig en forretningsmæssig fordel ved at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev, er du velkommen til at kontakte os.